آرشیو شهریور ماه 1400

پايپ ايران برترين توليد كننده سپتيك تانك درايران

سپتيك تانك:

اگر سپتيك تانك، به درستي نصب و نگهداري شود و راه حل مناسب براي تصفيه فاضلاب و حفاظت از كيفيت آب هاي زيرزميني است در صورتي كه خدمات فاضلاب شهري در دسترس نباشد. سيستم سپتيك تانك از دو بخش عمده، مخزن سپتيك تانك و ميدان تخليه تشكيل شده است.ضايعات توالت، سينك ظرفشويي، ماشين لباسشويي و دوش وارد سپتيك تانك مي شود، مخزني كه عموماً از بتن يا فايبر گلاس و پلي اتيلن ساخته شده و اندازه آن برآورد جريان فاضلاب از محل سكونت يا محل كار است.

نحوه عملكرد سپتيك تانك: 

سپتيك تانك فاضلاب را به سه جزء كلي تقسيم مي كند.جامدات يا "لجن" ، شناورها يا "لايه كف" و منطقه اي از آب نسبتاً شفاف. باكتري هاي بي هوازي (قادر به زندگي در محيطي بدون اكسيژن) اولين تصفيه فاضلاب را انجام مي دهند و گاز توليد شده از طريق مجراي خروجي لوله كشي ساختمان را توليد مي كنند و مواد جامد را به شكل مايع مي شكنند. شرايط بدون اكسيژن در داخل سپتيك تانك نيز برخي از ميكروب هاي بيماري را كه در فاضلاب يافت مي شود، غيرفعال مي كند.از مخزن سپتيك تانك، قسمت مايع فاضلاب به ميدان تخليه سرازير مي شود، ميدان تخليه با اجازه دادن به باكتري هاي هوازي (با استفاده از اكسيژن) به غيرفعال سازي ميكروب هاي بيماري كه در فاضلاب باقي مي مانند، تصفيه ثانويه فاضلاب را فراهم مي كند. ميدان تخليه همچنين تصفيه فاضلاب را فراهم مي كند زيرا گرانش آب را به سمت لايه هاي خاك به سمت پايين مي كشاند. علاوه بر اين، تبخير آب از طريق لايه خاكي كه ميدان زهكشي را پوشش مي دهد، رخ مي دهد.

اجزا سپتيك تانك:

مخزن: اين مخزن ضد آب است كه فاضلاب خانه شما به آن مي ريزد. نبايد سوراخ، ترك و يا ديگر خرابي هاي ساختاري داشته باشد.

پورت هاي دسترسي: پورت دسترسي چيزي است كه يك پمپ معتبر براي تميز كردن مخزن شما استفاده مي كند.

لوله هاي ورودي و خروجي: فاضلاب خانه شما از طريق لوله ورودي وارد سپتيك تانك مي شود. پس از ته نشيني مواد جامد، پساب سپتيك تانك را از طريق لوله خروجي خارج كرده و به سمت ميدان تخليه جريان مي يابد. لوله خروجي بايد تقريباً 3 اينچ زير لوله ورودي باشد.

بافل ورودي: بافل ورودي بر روي لوله ورودي داخل مخزن نصب شده است. چندين هدف را ارائه مي دهد. اين به جلوگيري از جمع آوري و برگشت لوله هاي چربي به داخل لوله ورودي كمك مي كند. بافل ورودي همچنين نقش مهمي در رسوب مواد جامد در مخزن دارد. وقتي فاضلاب وارد سپتيك تانك مي شود ، بايد به ورودي ورودي برخورد كند تا جريان آن كند شود ، بنابراين مخزن را به هم نمي زند. اين اجازه مي دهد تا محتويات سپتيك تانك در حالت استراحت باقي بماند تا مواد جامد بتوانند در آن ته نشين شوند. در نهايت ، بافل ورودي همچنين مي تواند از ورود گازهاي بو به خط فاضلاب و حمل آن به خانه يا ساختمان جلوگيري كند.

بافل خروجي: بافل خروجي حتي مهمتر از بافل ورودي است زيرا به جلوگيري از جريان مستقيم كثافات و ساير مواد جامد به داخل لوله خروجي و در نهايت به ميدان تخليه كمك مي كند.

بازتابنده گاز و فيلتر پساب: با بالا آمدن حباب هاي گاز به بالاي يك سپتيك تانك، ممكن است مواد جامد را با خود حمل كنند. يك انحراف كننده گاز از ورود اين گازهاي حامل جامد به خط خروجي جلوگيري مي كند. در حالي كه هر سپتيك تانك داراي فيلتر پساب نيست، اما به عنوان حفاظ ديگري براي جلوگيري از ورود مواد جامد به ميدان تخليه توصيه مي شود.

كاربرد سپتيك تانك:

از سپتيك تانك در موارد زير استفاده مي شود از جمله:

نيروگاه ها و پتروشيمي ها

كارخانه ها

مدارس و مراكز تفريحي و تجاري

منازل و مجتمع هاي مسكوني

هتل ها و بيمارستان ها،رستوران ها و...

انواع سپتيك تانك:

همانطور كه گفته شد سپتيك تانك از بتن و فايبرگلاس و پلي اتيلن توليد مي گردد اين ها مواد اوليه هستند كه براي ساخت بدنه سپتيك تانك استفاده مي شود.سپتيك تانك پلي اتيلن از مزايا مهم و با اهميت برخودار مي باشد كه موجب شده است تا افراد زيادي از ان استفاده نمايند.از مزايا سپتيك تانك پلي اتيلن مي توان به نصب اسان و حمل و نقل راحت،طول عمر بالا و مفيد،مقاوم دربرابر خوردگي،مقاوم در برابر مواد شيميايي،ضد نشست،وزن سبك،قابل نصب به صورت دفني و..اشاره كرد.

تخليه سپتيك تانك:

تخليه سپتيك تانك مي بايست براساس عواملي چون ظرفيت سپتيك تانك،حجم فاضلاب توليد شده،تعداد افراد خانواده و..بررسي شود كه اين زمان بين يك سال و دوسال مي باشد.درهنگام تخليه سپتيك تانك مي بايست مقداري از مواد ته نشين شده در ان باقي بماند لذا در ان باكتري هاي مفيد زندگي مي كند.

مراقبت از سپتيك تانك: 

ته سيگار يا ساير مواد غيرقابل هضم را در سينك تانك نريزيد. فيلتر خروجي يا ميدان تخليه را مسدود مي كنند.

چربي و روغن را در فاضلاب نريزيد

از مقادير زياد سفيد كننده يا ساير محصولات تميز كننده استفاده نكنيد

ممعانعت از عبور وسايل حمل و نقل سنگين

از ودور رنگ و سم ها و اشيا بزرگ جلوگيري شود

تخليه ان در زمان مناسب و دقيق انجام گردد

نصب سپتيك تانك:

دفني

سطحي

هوايي

دفع فاضلاب تصفيه شده سپتيك تانك:

مهمترين فرم دفع فاضلاب تصفيه شده به وسيله سپتيك تانك به سه روش مي باشد:

در زمين ها نفوذناپذير با به جود اوردن ترانشه هاي به عمق 45 سانتي متر فاضلاب تصفيه شده را در آن وارد مي سازند، اين شيوه دفع فاضلاب را پخش به زير سطح زمين مي گويند.

در صورتي كه قابليت نفوذ در زمين خيلي كم باشد ولي در نزديكي سپتيك تانك رودخانه يا جريان آبي موجود باشد از صافي هاي شني براي دفع فاضلاب تصفيه شده سپتيك استفاده مي گردد.

هنگامي كه قابليت نفوذ در زمين كم باشد با حفر چاه فاضلاب را به مرور زمان در زمين دفع مي شود.

انواع سپتيك تانك از نظر شكل ظاهري:

سپتيك تانك ها در اشكال مستطيلي، استوانه افقي و در حجم هاي كوچك گاهي به صورت استوانه عمودي ساخته مي شوند.

قيمت سپتيك تانك:

قيمت سپتيك تانك به فاكتورهاي گوناگوني بستگي دارد از جمله:استاندار بودن و كيفيت ان،مواد اوليه،تك مخزن و دو مخزن و سه مخزن بودن ان،مقدار خاكي بر روي ان ريخته مي شود،افقي و عمودي بودن ان،نصب ان و ظرفيت سپتيك تانك و..بستگي دارد.

توليد كننده سپتيك تانك: 

كارخانه توليد سپتيك تانك پايپ ايران ، با پشتوانه چندين سال تجربه مديران آن در زمينه توليد سپتيك تانك با بهره گيري از جديد ترين فن آوري هاي روز دنيا، با كيفيت ترين سپتيك تانك را توليد و ارائه مي نمايد و با بهره گيري از دانش روز و مساعدت مشتريان گرامي درصدد پيشرفت و نوآوري روزافزون مي باشيم.كارشناسان فروش سپتيك تانك پايپ ايران هميشه براي كمك به شما عزيزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده اي در زمينه توليد سپتيك تانك براي طيف گسترده اي از بخش ها دارند. براي راهنمايي يا اطلاعات بيشتر در خصوص توليد سپتيك تانك پايپ ايران و استعلام قيمت سپتيك تانك پايپ ايران به سايت پايپ ايران مراجعه نماييد. براي راهنمايي و پشتيباني با تيم متخصص پايپ ايران در تماس باشيد.

براي مطالعه بيشتر به سايت https://tinyurl.com/4mjja4d3 مراجعه نماييد.